Invigning i Västra hamnen

Ett stort steg för Västra Hamnen när Lantmännen inviger sin nya spannmålsanläggning i Uddevalla.
Igår invigde Lantmännen sin nya spannmålsanläggning i Västra hamnen, tillsammans med landsbygdsminister Peter Kullgren.
Satsningen är den största i sitt slag sedan 1980-talet och innebär en investering på omkring en halv miljard kronor. Den nya anläggningen stärker Sveriges spannmålsinfrastruktur genom ökad exportkapacitet och högre mottagningskapacitet. Satsningen ger positiva effekter för både svenskt lantbruk, Sveriges livsmedelsberedskap och inte minst det långsiktiga samarbetet mellan Lantmännen och Uddevalla hamn.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2026-05-12
- Publicerad:
- 2026-05-12